Přichází nový dvoumotorový turbovrtulový letoun, EV-55 Outback, nabízející spolehlivou a výkonnou alternativu pro jednomotorové turbovrtulové a zastaralé dvoumotorové pístové letouny. Vysoká produktivita, provozní spolehlivost a nenáročná údržba, to vše přináší letoun EV-55 Outback provozovatelům po celém světě.
Univerzální letoun
Prostorná kabina letounu nabízí pohodlí pro cesující. Alternativně může být kabina letounu zapněna nákladem - pohodlné nakládání zajišťují široké dveře v zadní části trupu.
Spolehlivost a bezpečnost
Dva turbovrtulové motory PT6A-21 společně s robustním drakem letounu z hliníkových slitin zajišťují nebývalou úroveň spolehlivosti a bezpečnosti.
Vysoká produktivita
Vysoká rychlost, společně s prostornou kabinou zabezpečuje mnohem vyšší produktivitu, než kterou mohou poskytnout pístová letadla.
Provoz za každého počasí
EV-55 Outback není omezen vysokými nebo nízkými teplotami vzduchu nebo nadmořkou výškou letiště. Robustní podvozek umožňuje vzlet letounu z nezpevněných nebo dokonce rozmoklých VPD. Spolehlivý systém odledňování zabezpečuje bezpečný let v podmínkách námrazy.
Nenáročná údržba
Díky kovové konstrukci jsou opravy draku letounu snadnou a rychlou záležitostí. Všechny klíčové komponenty letounu jsou snadno přístupné díky rozměrným montážním otvorům. Vše je pohromadě a přehledně umístěno ve špičce trupu nebo v podvozkových gondolách.
Integrovaná avionika
Integrovaný systém avioniky zjišťuje jednoduchou navigaci, přehled o situaci v okolí letounu a zároveň poskytuje posádce informace o ostatních letadlových systémech - to vše na přehledných LCD obrazovách s vysokým rozlišením.
Verze letounu
Vysoká úroveň komfortu
Interiér cestovní verze letounu poskytuje vysokou úroveň pohodlí pro 9 cestujících - díky dlouhé rozteči mezi sedadly (84 cm) mají cestující velký prostor pro nohy.
Plně obsazený letoun 9 cestujícími a zavazadly má dolet až 1 480 km.
K dispozici je i varianta pro 14 cestujích - dostupná pouze v zemích, kde to umožňují místní předpisy pro leteckou dopravu.
Produktivita na prvním místě
Max. hmotnost nákladu
1 776 kg
Max. plošné zatížení podlahy
500 kg/m²
Dostupný prostor pro náklad
Hlavní kabina: 9.47 m³
Zadní zavaz. prostor: 2.7 m³
Přední zavaz. prostor: 0.5 m³
Rozměry nákladních dveří
Šířka: 1 250 mm
Výška: 1 370 mm
Upínací systém nákladu
Dělící sítě
Upínací popruhy
Upínací sítě
4 podlahové kolejnice (5. na přání)
Válečkový rošt (na přání)

Univerzální business
EV-55 Outback je víceúčelový letoun. Proto nabízíme i verzi pro kombinovanou dopravu jak cestujích, tak i nákladu - a to vše najednou.
Počet cestujících: 3 - 5
Max. hmotnost nákladu
700 kg (5 cestujících)
1 000 kg (3 cestující)
Dostupný prostor pro náklad
V hlavní kabině:
3,0 m³ (5 cestujících)
4.8 m³ (3 cestující)
Zadní zav. prostor: 2.7 m³
Přední zav. prostor: 0.5 m³
Plováková verze
Oitback je opravdový víceúčelový letoun. Díky možnosti instalace plováků může být provozován z vodní hladiny - moře nebo řeky, a současně je schopen provozu z konvenčních VPD. Verze s plováky může dopravit 907 kg nákladu do vzdálenosti 740 km při rychlosti více než 170 kts.
Výsadková verze
EV-55 je ideální výsadkový letoun - vystoupá do výšky 10 000 ft za pohých 6 minut a vstupní dveře mohou být nahrazeny rolovacími. Konstrukce ocasních ploch do T umožňuje bezpečný výskok z letadla.
Verze pro speciální mise
Outback je zkonstruován jako velmi odolné, spolehlivé letadlo, s dlouhým doletem, ideální pro dlouhotrvající mise. Letoun může být vybaven dvěma 300 A alternátory a tak může nést nezbytné přístrojové vybavení, nutné pro speciální mise.
Avionika

Primární letový displej (PFD) | 2 ks | Odpovídač Mode S | ||
Multifunkční displej (MFD) | Radiokompas | na přání | ||
Centrální ovládací konzole | Dálkoměr | na přání | ||
Ovladač letového displeje | 2 ks | Systém TAWS | na přání | |
Integrovaný digitální autopilot | Systém TAS | na přání | ||
Přijímač VOR/ILS/COM | 2 ks | Stormscope | na přání | |
Přijímač GPS | 2 ks | Satelitní přijímač dat o počasí | na přání | |
Senzorový referenční systém | 2 ks | Systém umělého vidění | na přání | |
Magnetometr | 2 ks | Radiovýškoměr | na přání | |
Jednotka sběru a sdružování dat | 2 ks | Povětrnostní radar | na přání | |
Audiopanel | Krátkovlnná radiostanice | na přání | ||
Přijímač MKR |
Rychlost letu | Verikální odchylka od sestupové roviny | |||
Nadmořská výška letu | Magnetický kompas | |||
Vertikální rychlost | Data radiovýškoměru | na přání | ||
Ukazatel polohy | Funkce umělého vidění | na přání | ||
Ukazatel horizontální polohy | Zobrazení překážek na trati | na přání |
Pohyblivá mapa | Indikace paliva - objem, průtok, rezerva | |||
Ukazatel severu mapy | Indikace parametrů motoru | |||
Ukazatel větru | Elektronické mapy - nutné předplatné Jeppesen | |||
Akční rádius a kompas | Data TAS | na přání | ||
Ukazatel směru letu vůči zemi | Data TAWS | na přání | ||
Traťový bod | Data z meteosatelitu | na přání | ||
Identifikátor traťových bodů | Data z povětrnostního radaru | na přání | ||
Aktuální úsek v letovém plánu | Data týkající se blesků | na přání | ||
Letiště a informace o letišti | Indikátor režimu HOLD na DME | na přání | ||
Aktivní a záložní frekvence VOR/LOC | ||||
Technická specifikace
Vnější rozměry | |
---|---|
Rozpětí křídla | 16,10 m |
Délka | 14,35 m |
Výška | 4,66 m |
Rozpětí VOP | 4,80 m |
Rozchod kol hlavního podvozku | 2,92 m |
Rozvor kol podvozku | 4,17 m |
Provozní hmotnosti | |
---|---|
Max. vzletová hmotnost | 4 600 kg |
Základní hmot. prázdného letounu (nákl. varianta) | 2 597 kg |
Základní hmot. prázdného letounu (cest. varianta) | 2 658 kg |
Max. hmotnost paliva | 1 656 kg |
Max. platící zatížení | 1 776 kg |
Max. hmotnost zavazadel - zadní zav. prostor | 250 kg |
Max. hmotnost zavazadel - přední zav. prostor | 100 kg |
Vnitřní rozměry | |
---|---|
Počet cestujících | 9 (14) |
Rozmístění sedadel | 1+1 (1+2) |
Vzdálenost mezi sedadly | 83 cm |
Kabina pro cestující (mimo pilotní kabinu) | |
Délka | 5,02 m |
Šířka | 1,61 m |
Výška | 1,37 m |
Objem | 9,47 m³ |
Objem zavazadlového prostoru | |
Zadního (za kabinou cestujících) | 2,7 m³ |
Předního | 0,5 m³ |
Vstupní a nákladní dveře | |
Šířka - část pro cestující | 0,82 m |
Šířka - plně otevřené pro nakládání nákladu | 1,25 m |
Výška | 1,37 m |
Rychlosti | |
---|---|
Max. rychlost horizontálního letu ve výšce 10 000 ft | 220 KTAS |
Pádová rychlost, klapky 0° | 77 KEAS |
Pádová rychlost, klapky 38° | 64 KEAS |
Výkony při vzletu (MTOW) | |
---|---|
Délka rozjezdu ISA, H = 0 ft (SL) | 342 m |
Délka vzletu přes překážku 50 ft, ISA, H = 0 ft (SL) | 420 m |
Délka vzletu přes překážku 50 ft, ISA, H = 0 ft (SL), STOL | 373 m |
Délka rozjezdu ISA+20°C, H = 6 562 ft | 495 m |
Délka vzletu přes překážku 50 ft, ISA+20°C, H = 6 562 ft | 610 m |
Výkony ve stoupání | |
---|---|
Oba pracující motory | 8,5 m/s |
Jeden motor nepracující | 2,3 m/s |
Výkony při přistání (MLW) | |
---|---|
Délka dojezdu ISA, H = 0 ft (SL) | 309 m |
Délka přistání pře překážku 50 ft, ISA, H = 0 ft (SL) | 510 m |
Délka přistání 50 ft, ISA, H = 0 ft (SL), STOL | 424 m |
Délka dojezdu ISA+20°C, H = 6 562 ft | 425 m |
Délka přistání přes překážku 50 ft, ISA+20°C, H = 6 562 ft | 650 m |
Pohonná jednotka
Motor | ||
---|---|---|
Výrobce | Pratt & Whitney | |
Model | PT6A-21 | |
Maximální vzletový výkon | 2 x 400 kW | |
Doba do GO | 3 600 hodin |
Vrtule | ||
---|---|---|
Výrobce | Avia Propellers | |
Model | AVIA AV-844 | |
Typ | 4 - listá, stálých otáček | |
Průměr | 2,082 m |
Režim motorů:
Zvolte užitečné zatížení:
Dolet:
