VUT 100 Cobra je odpovědí sny mnoha pilotů o tom, že jednou objeví letoun, který splní většinu jejich přání a se kterým budou moci prožívat nádherné okamžiky svobody při létání a který jim poskytne možnost úniku z každodenního stereotypu.
Letoun VUT100 Cobra je tou nejlepší volbou pro cestování, volný čas naplněný radostí z létání, ale i pro výcvik pilotů.
Vyvážené parametry
Letoun VUT 100 Cobra nabízí optimálně vyvážené letové parametry. V průběhu vývoje jsme se zaměřovali nejen na rychlost, ale také na pohodlí v kabině a další ergonomické aspekty, nízké náklady na vlastnictví letounu a jeho dlouhý dolet.
Dokonalý tvar
Tvar letounu je navržen a optimalizován s ohledem na co nejlepší aerodynamické charakteristiky. Řiditelnost, stabilita, rychlost a vynikající letové vlastnosti patřily mezi hlavní parametry, ze kterých jsme vycházeli při vývoji optimálního tvaru letounu.
Pohodlný interiér
Kabina letouny svými rozměry a úrovní pohodlí může směle soupeřit s pohodlím, které poskytují osobní automobily vyšší střední třídy. Pohodlné kožené sedačky jsou vybaveny tříbodovými samonavíjecími bezpečnistní pásy. Na zadní sedačce je dost místa pro pohodlné cestování dvou dospělých osob.
Dvě verze
Letoun VUT 100 Cobra bude k dispozici ve dvou verzích, které se liší svými pohonnými jednotkami. Verze VUT 100-120i je vybavena motorem Lycoming IO-360-A1B6 (200HP) a za letu stavitelnou vrtulí Hartzell. Verze VUT 100-131i je vybavena motorem Lycoming IO-580-B1A (315HP).
Nízké náklady vlastnictví
Letouny VUT100 Cobra jsou navrženy tak, aby byl umožněn snadný a rychlý přístup k těm částem draku, které vyžadují prohlídku a údržbu. Počet uzlů, které vyžadují prohlídku a seřízení, byl minimalizován. Bezgenerálkový provoz letounu znamená značné snížení nákladů na technické prohlídky a údržbu, což se promítne v odpovídajícím snížení nákladů na vlastnictví letounu.
Odolný draku letounu
Drak letounu vyrobený z tradičního materiálu - duralu. Konstrukce letounu byla navržena pomocí systémů pro 3D konstruování a optimalizována pokročilými výpočtovými metodami konečných prvků. Výsledkem je robustní, pevná, koroziodolná a zároveň velmi lehká konstrukce nové generace, jež poskytuje komfort, bezpečnost a dlouhou životnost draku.
Avionika
Model | VUT100-120i | VUT100-131i |
---|---|---|
Primární letový displej ICDS-10 | Standard | Standard |
Multifunkční letový displej ICDS-10 | Standard | Standard |
Audiopanel Garmin GMA 340 | Standard | Standard |
Přijímač GPS/NAV/COM Garmin GNS 430 | Standard | Standard |
Přijímač GPS/COM Garmin GNC 420 | Na přání | Standard |
Přijímač GPS/COM Garmin GNC 250XL | Standard | Na přání |
Odpovídač mód C Garmin GTX 327 | Standard | Standard |
Odpovídač mód S Garmin GTX 330 | Na přání | Na přání |
Autoppilot S-TEC S55X | Na přání | Standard |
Přijímače Garmin GNS 430/430 | Na přání | Na přání |
Dálkoměr Bendix/King KN 62A | Na přání | Na přání |
Radiokompas Bendix/King KR 87 | Na přání | Na přání |
Stormscope L-3 Communications WX-55 | Na přání | Na přání |
Technická specifikace
Výkony | VUT100-120i | VUT100-131i |
---|---|---|
Maximální horizont. rychlost | 278 km/h | 325 km/h |
Stoupání | 5 m/s | |
Pádová rychlost | 93 km/h | 103 km/h |
Dolet (rezerva 45 min.) | 2 000 km | 1 850 km |
Vnější rozměry | VUT100-120i | VUT100-131i |
---|---|---|
Rozpětí křídla | 10,50 m | |
Délka | 8,2 m | |
Výška | 2,66 m | |
Rozpětí VOP | 4,80 m | |
Plocha křídla | 13,11 m2 |
Hmotnosti a zatížení | VUT100-120i | VUT100-131i |
---|---|---|
Maximální vzletová hmotnost | 1 330 kg | 1 450 kg |
Užitečné zatížení | 500 kg | 550 kg |
Využitelné množství paliva | 340 litrů | |
Násobky zatížení (kateg. N/U) | +3,8g; -1,52g / +4,4g; -1,76g |
Rozměry kabiny letounu | VUT100-120i | VUT100-131i |
---|---|---|
Délka | 3,1 m | |
Šířka | 1,31 m | |
Výška | 1,22 m | |
Počet sedadel | 4 |
Pohonná jednotka
VUT100-120i Cobra | |
---|---|
Typ motoru | Lycoming IP-360-A1B6 |
Výkon motoru | 200 hp při 2 700 ot/min |
Typ vrtule | Hartzell, 3-listá, stálých otáček |
Průměr vrtule | 188 cm |
VUT100-131i SuperCobra | |
---|---|
Typ motoru | Lycoming IP-580-B1A |
Výkon motoru | 315 hp při 2 700 ot/min |
Typ vrtule | Hartzell, 3-listá, stálých otáček |
Průměr vrtule | 193 cm |